"Czyste powietrze" - zaświadczenie o dochodach wydaje OPS"
Znowelizowana ustawa Prawo ochrony środowiska nakłada na gminy obowiązek wydawania zaświadczeń dla osób fizycznych w celu potwierdzenia przeciętnego miesięcznego dochodu na jednego członka gospodarstwa domowego osoby ubiegającej się
o dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub z WFOŚiGW w ramach Części 2 programu „Czyste Powietrze”. W gminie Staszów zaświadczenia wydawane są przez Ośrodek Pomocy Społecznej.
Złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach Części 2 programu będzie uwarunkowane posiadaniem takiego zaświadczenia. Zaświadczenia wydawane mają być w celu potwierdzenia przeciętnego miesięcznego dochodu na jednego członka gospodarstwa domowego osoby ubiegającej się o dofinansowanie.
Gospodarstwo domowe tworzą:
1) osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo
2) osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:
1) przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
2) ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.
Żądanie wydania zaświadczenia zawiera następujące dane wnioskodawcy oraz członków jej gospodarstwa domowego:
1) imię i nazwisko;
2) numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość;
3) adres miejsca zamieszkania;
4) adres poczty elektronicznej wnioskodawcy lub numer telefonu wnioskodawcy, o ile je posiada.
W zaświadczeniu podaje się wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wskazuje się, czy dochód ten dotyczy członka gospodarstwa domowego jednoosobowego czy gospodarstwa domowego wieloosobowego.
Tak można złożyć wniosek o zaświadczenie w Ośrodku Pomocy Społecznej w Staszowie:
dostarczyć osobiście ( do pokoju nr 10 na parterze,
wysłać pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wschodnia 13, 28-200 Staszów,
wysłać elektronicznie - taki wniosek musi być podpisany elektronicznym podpisem.
Szczegółowe informacje są udzielane pod numerem telefonu 15 864-32-63
Wzór wniosku został ustalony w Rozporządzeniu Ministra Klimatu, które publikujemy w załączniku.
Wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie skarbowej.
UWAGA: W przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika:
Obowiązuje opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł - za złożenie pełnomocnictwa
(zwolnione z opłaty skarbowej jest złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów
– zgodnie z pkt IV ppkt 1 załącznika do ustawyz dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej: Dz. U. z 2020r., poz. 1546 ze zm. a także pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu - zgodnie z pkt IV ppkt 3 ).
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Staszowie:
48 1030 1508 0000 0008 2423 1000.
W tytule przelewu należy wpisać: OPŁATA SKARBOWA OD PEŁNOMOCNICTWA – PROGRAM „ CZYSTE POWIETRZE” ( dot. wniosku Pani / Pana ….)